peNeman Yang sEtia

Sunday, 5 May 2013

seBabkaN hartA pOrak peRanda habIs satU keLuarga. .


Assalamualaikm. . 
Salam sejahtera n Salam 1 MALAYSIA. .  :)
mula-mula ingat nak update psal yg best2 cket psal pengalaman ke phang ke ape ker. . tp bla trbca satu status niy mmg menikam kalbu n trasa mcm dri nyh tercabar lah pulak. . . huhu~~
entah lha kekadng 2 bla kita buat baik dengan sseorang 2 kita fikir dy blh dibuat kawan. . tp lawan pulak yang  jadinya. . .

kekadanag 2 myra ade juga tertanya-tanya sendiri kenapa dalam sesetengah keluarga 2 kadang2 psal harta sja blh memporak perandakan habis satu keluarga. . .kan harta pusaka 2 sudah dibahagi sama rata atas nama hak pemilik masing-masing?
mungkin pada sesetengah orang nyh bla psal harta saja dy fkr dy yg layak sbb dy bersma simati n dy yg pling layak. . tp tak semua orang begitu betul x??kadang2 tu rasa berangin jugak lha 1 badan nyh bila dicop balik ke sini cuma nak kan harta. . !!

 
ohh!! please lah aq blk ke sana pun bkn sbb harta or ape-ape je lha. . tp disebabkan aq teringin nk tgk tok tiri aq 2. . . aq bkn jenis yang pntingkan diri sendri n bkn jenis yang hingin kan harta 2. . . tp kna sdar lha jugak yang arwah ayah kamu 2 tok wan aq!mmg kta orang x prgi mlawat dy msa dy skit dlu. .tp ko x tawu ape sbb diorang berpsah lma n sebab musabab dy. . kna ingat 2 semua bkn milik kamu sorang. . tp klau kamu nk bolot harta 2 untuk kmu sorang bolot lha. . tp x semestinya hidup kmu senang dunia akhirat. .

Aq harap semua benda yang remeh temeh ny x kan berlarutan lagi lah dalam keluarga aq lagi.  .harta pusaka nyh semua bukan boleh dibawa mati . .Walau apapun yang terjadi myrata penah nk berdendam dengan keluarga sendiri.  kesian....

seLamat membaCA. . :)

No comments:

Post a Comment

tinggal kan pesan anda. . :)