peNeman Yang sEtia

Friday 14 June 2013

Ujian demi Ujian. . :')

Asaalamualaikum. . .
Salam sejAhtera. . . 
n hye pada kawan-ii semua. . :)
dalam kehidupan yg makin moden ni kita sering merasa ujian-ii yang diberi oleh-Nya kepada kita hamba yang lagi kerdil ni. .
tapi ALHAMDULILLAH kerana kita diberi kesempatan merasa ujian yang kecil ini kerana apa yang myra pernah dengar ujianyang diberi kepada kita semasadimuka bumi ini adalah balasan dari-Nya untuk hambaNya yanh pernah melakukan kesilapan kecil. . *betulker??*
(kalu salah tolong betulkan iye?)


eyhhh pnjang lebar pulak tazkirah yang entah ape-ii nyh. . hihih..jgan marah. . :D
sebenarnya myra nk cerita yang lepas satu. .satu masalah yang dihadapi. .engat tak entry myra yang sebelum nyh psal tok myra sakit??engat tak??kalau x engat korang p belek-ii entry lama myra tu. . . 

huhu, , yer lah umur dah meninggkat mesti macam-ii penyakit yang dpat kan??kadang-ii tu yang usia mudanih pun pergi menghadap ILLAHI terlebih dahulu dari yang tuakan??ape-ii pun dugaan kami terima dengan redha. . .btw umur tok wan myra pun dh dekat 75 tahun jer. .. lg 13 hb genap lah umur tok wan 75 tahun.. 
*encem xwlopun dh dkt 75 thn??

tapi myra bersyukur sangat-ii dpt tok wan yg kuat dan tabah macam dia. . nak tawu kenapa...???

walaupun dia sakit.dia tetap ingat nk kelaut katanya nk cr duit. . duit dia dh habis..kadang-ii nk trgelak pun ada sebab yer lah dia dh tua kini biarlah ank-ii yang jaga dia..tp dy tto nk p klaut. . 

tapi myra betul respect tok wan myra. ..sebabnya dia dalam sakit-ii ni pun anak-ii nak balik dia kata "takpayah balik nanti susah ja..aku dah sehat dah.  x demam dah". . 
hahaha. .lawak pun ada bendanya diri dia sendiri dok sakit terok lagitapi cakap x sakit. nampak sangat yang tok wan myra nih tak nak menyusahkan anak-ii dia.. . 

sebenarnya banyak kenangan jaga tok wan myra nih. . macam-ii perangai yang dy buat walaupun dia sakit. .dia tetap buat myra sekeluarga and isteri kesayangannya ketawa dengan telatah yang dia tunjuk. . :)

myra betul-ii bersyukur dengan adanya family macam ni even dalam serba serbi kekurangan.  dengan mulut-ii yanglazer belaka..kami tetap gelak ketawa bersama. . :)

doakan untuk kesihatan tok wan myra. . :) semiga tok wan cepat sembuh seperti sediakala..

Aminn.  


tErima kasIh daUn kelaDi. . :)

2 comments:

tinggal kan pesan anda. . :)