peNeman Yang sEtia

Monday, 5 August 2013

bisness. . bisness hary raya

Assalamualaikum. . . 
salam sejahtera n salam 1 Malaysia. . 
yeeeaayyyy!! raya dh nak dekat nyh. . . 
jum-ii pakat-ii balik kampong.. . huhu. . .
haaa, , yang nak balik kampong tu berhati-hatilah dijalan raya, , ingat orang yang tersayang dok tunggu kita kat rumah tu.  jangan sampai nanti berita yang menyedihkan pulak yang singgah di rumah tu. . 
tahap kesabaran yang tinggi penting dalam diri semasa memandu. . sebab banyak kerenah manusia nyh di jalan raya nanti. . harap semua bersabar n hormat-menghormmati antara 1 sama lain. . jangan ada yang sikap pentingkan diri sendiri. . fikir orang lain sama. .  :D
selamat myra balik awal lagi. hehe. . tak payah lah nak bersesa dalam jem tu sangat. . huhu
[ambooiiihhh celoteh panjang pulak si MML nyh. (myra mish lalola)]. . 

okeh celoteh pon dah siap. . lagu kt entry pon dah tkaq. . haaa .. dengaq x??semangat nak qaya tu. . "indahnya sungguh dihari raya ramainya orang bersuka ria bla. . bla. . bla" hehe. . dok semangat nak qaya nyh macam-ii dok pikiaq. . huhu. . 

dalam dok pikiaq punya pikiaq. (parent yang pikiaq . hehehe) tba-ii babah nak buat bisnes niaga ketupat n rendang daging. . mula-ii qasa takot juga nak buat bisnes nyh. . tp bila myra sendiri sahut cabaran dengan parent turun padang sama-ii niaga . . Alahamdulillah . macam ada sambutan. . :) 

semalam hari pertama niaga . . cuma bagi pengenalan kepada orang-ii kulim. . but hari nih dapat berita dari mama hari nih ramai yang serbu. . hehe. . syukur rezeki dari Allah. . :) dan disamping niaga myra cuba jugak buat bisnnes online. . haa.. zaman kan dah maju. . jd myra cuba guna teknologi yang sedia ada.. waktu la nih slow lagi. . tp syukur ada yang menempah jugak. . :)





barang jualan . . 
rendang daging
100 gram=RM5
1/2 kilo= RM25
1kilo=RM50

ketupat
1kilo=RM20

harap-harap barangan yang diniaga x membebankan sesiapa . :)
sesiapa yang berkenan bolehlah order. . area kedah/perak . . km tinggal di Tanjung Piandang Perak ja. . :)
jum pakat-pakat cuba resipi orang tua-tua. .. myra cuma tolong promote jer. . :D
sebelum terlupa. . credit too
Pak Teh Nasser HC
sebab dia banyak bagi nasihat dan tunjuk ajar. . thanz a lot uncle . .  :)
harap-harap seua berjalan dengan lancar. . Amin. . 


tErima kasIh daUn kelaDi. . :)

2 comments:

tinggal kan pesan anda. . :)